Sfaturi imobiliare

Amenjare birou de acasa, cu productivitate pe plus: idei, procente si sfaturi imobiliare

Ne adaptam la cereri si in imobiliare, cu locuinte care se adapteaza mai usor muncii de acasa sau constantei lui Marchetti. Aducem fie munca acasa, si casa mai aproape de birou, ca sa profitam la maxim de timpul nostru. Si printre modurile in care putem simplifica zilele este sa facem lucrurile mai repede, mai bine si mai constant la fel. 

Scriem astazi pentru cei care: 

  • Cauta sa creasca productivitatea muncii de acasa,
  • Vor sa separe viata de zi cu zi de birou, chiar daca lucreaza de acasa,
  • Au nevoie de motive reale sa isi schimbe si casa sau locul odata cu perceptia asupra muncii.

Cum ne amenajam biroul de acasa: de la casa, la separarea ca timp 

  1. Locatia

Trendul arata ca trei sferturi sau aproape 75% dintre salariatii romani vor sa conditioneze acceptarea unui job viitor de posibilitatea de a munci de acasa. Daca pana acum constanta lui Marchetti, care spunea ca ne alegem locul de munca sau casa la o distanta de 30 minute una de alta, era un factor de influenta, acum lucrurile stau altfel. 

  • Alegem, cautam sau ne bucuram de case aproape de un magazin mai mare, pentru a avea posibilitatea de a aduce cumparaturile pe jos si rapid.
  • Alegem zone linistite, fara scandaluri zilnice sau probleme legate de vechimea blocului, dar si fara constructii in derurale aproape.
  • Cautam si mijloace de transport aproape, pentru ca drumuld e acasa spre centru si intalniri sa fie unul scurt.
  • Iar salile de forta, cabinetele stomatologice, de coafura si ingrijire corporala sunt si ele in lista de preferinte cand un angajat bifeaza dorintele pentru noua casa/birou. 

Romania are printre cele mai mici numere de angajati care lucreaza de acasa (2,5% conform datelor Eurostat, citate de Mediafax). Dar asta nu inseamna ca nu se observa o reala tendinta, care incepe de la nivel aspirational, de a muta zona de lucru, concentrare si productivitate. Timpul redus pe transport si intrare in zona de concentrare sunt avantaje care se regasesc acasa. 

In 2020 insa, tocmai pentru ca am avut de acoperit o prapastie mai mare pana la procentele din restul Europei, Romania a avut cea mai mare crestere de trecere de la munca la birou la telemunca. 

De la sfarsitul lunii octombrie 2021 insa angajatorii romani au obligatia, in contextul pandemiei, de a trece macar 50% din angajati in telemunca, daca acest lucru e posibil, conform studiului EY Romania ”Munca in noile conditii”, desfasurat in perioada iunie – iulie 2021. Si acest lucru se intampla, asadar, nevoia de un ”acasa” cu multiple utilizari si la fel de mult confort se simte mai pregnant, in cresterea cerereii care duce la cresterea chiriilor, in preferinte si in modul in care se fac amenajari. 

  1. Oasele

Chiar si in cazul preferintelor pentru birou, schimbarea se petrece la nivel de spatiu. Un articol inc.com arata cum incearca marile companii sa aduca inapoi angajatii la birou. Peste a oferi cafea si beneficii de transport, modul de lucru primeaza. Astfel, se ofera birouri individuale, pentru ca un numar coplesitor de respondenti mai nou spun ca detesta spatiile comune. 

Asadar, cand spunem ”oasele”unei case/apartament, spunem ca trebuie sa dea posibilitatea de a separa spatiile. De lucru, de viata, de joaca, de somn. Tocmai pentru a reduce impactul gandurilor din diferite activitati sa intervina cu celelalte. 

Preferintele si recomandarile sunt: 

  • Apartament cu cel putin 3 camere, iar daca e casa, biroul sa fie la parter. Fiind zona de lucru, in aceasta camera se pot tine si obiecte din alte activități, dar si acte importante.
  • Apartemente smart, cu layout si beneficii inteligente.
  • Este solicitata o camera luminoasa, cu spatiu pentru nn birou mare pe care sa incapa si 2 monitoare si 1 laptop, un scaun de birou comod. 
  • Camera poate deveni si biblioteca, asadar ar fi necesar sa aiba loc si pentru un fotoliu pentru citit. 

Am mai vorbit pe retelele Koncept Imobiliare despre cum personalizarea spatiului de lucru aduce o crestere a productivitatii cu 30%. Un studiu din septembrie 2021 arata cum productivitatea profesionala creste daca spatiul ne este curat, personalizat si complet dedicat muncii. 

  1. Amenajarea 

Desi respondentii unui studiu spun in proportie de 38% ca au lucrat mai multe ore in pandemie, din confortul caminului si tendinta este de a lucra mai mult asadar, romanii sunt mai impacati si mai productivi.  

Si asta poate fara sa fie deranjati in afara orelor de program, lucru care a facut ca in Portugalia acest lucru sa fie interzis prin lege. 

Asadar, aici incepe partea de personalizare, pe care multi dintre cei care au trecut in munca de acasa au facut-o. In camera cu cea mai multa lumina naturala, lista de necesitati cuprinde si: 

  • O planta, pentru ca aceleasi studii arata ca linistesc si oxigeneaza creierul.
  • Cel putin o forografie relevanta pentru noi.
  • Lumina artificiala sa fie calda, nu rece. Poate ar fi de ajutor si un mini frigider pentru apa si sucuri la rece sau manacarea pregatita de cu seara. 
  • Multe multe spatii de depozitare, pentru ca zona de lucru sa fie mereu in ordine, lucru care pacaleste creierul ca este in complet control si dedicat sarcinii din acea zi.
  • Temperatura potrivita de 22 de grade. 

Daca petrecem o treime din viata dormind, o alta o petrecem lucrand. Dar ce este si mai interesant si nevazut, este timpul care se petrece PREGATIND aceste activitati. In cazul somnului, conform dreams.co.uk,7 ani ii petrecem doar incercand sa adormim. Si stii ce ne impiedica de cele mai multe ori: gandurile, stresul si anticipatia unei noi zile. 

Dar in cazul lucrului, ne oboseste pregatirea sarcinilor, organizarea lor si intrarea in acea stare care ne permite sa fim productivi, incheierea discutiilor cu colegii si aflarea de informatii relevante sarcinii. 

”Dreptul la deconectare” exista din 2016 in legea franceza, si in alte tari europene, iar cei care lucreaza acum de acasa pot sa tina cont de prevederi: intoarcerea la viata si placerile simple, daca nu inca obligatorii, sunt insa recomandate zi de zi. 

Poate psihologic acest confort si productivitatea crescuta in lucrul de acasa se datoreaza si linistii din care se lucreaza si trecerii imediate de la lucru la relaxare. 

Asculta recomandarile noastre si solicita-ne recomandari si pentru locatia perfecta pentru noul tau stil de viata. 

Cautam locatiile cele mai avantajoase, locuintele cu ”oase bune” si potential de amenajare care sa iti dea acele elemente de care ai nevoie pentru viitorul tau, al muncii si al unei vieti care nu se petrece intre ore. 

  • SUNA-NE
  • 0799 300 009 / 0364 882 163 / 0364 882 214
  • VIZITEAZA-NE
  • Str. Aviator Badescu nr. 19 , Cluj-Napoca

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s