Sfaturi imobiliare

Cum sa treci rapid de la ”Casa de vanzare”, la profit pentru planuri viitoare

Vrei sa vinzi. Pentru profit, pentru noi investitii sau pentru relocare, uite cum sa faci vanzarea mai repede, mai avantajos si ce zone sunt avantajate de cautari in Romania. 

Stiai ca 84% dintre romani considera ca este mai rentabil sa isi cumpere o locuinta proprie decat sa stea cu chirie. Asta inseamna ca sunt constant zone inca care interesati vor alege anumite apartamente si case pentru a deveni proprietari sau investesc pentru a converti achizitia in profit. 

Daca vinzi in orase precum Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov, Iasi si Constanta, trebuie sa mai stii ca acestea beneficiaza de investitii imobiliare in derulare de peste 2 miliarde de euro (Agerpres citand raportul Regional Cities) care vin pana in 2024.

Investitiile sunt semne ca increderea in dezvoltarea locala este mare si asadar poti urma trendul, te poti misca inaintea sa sau poti alege sa astepti anumite momente ca sa vinzi sau cumperi proprietati. 

Pentru a fi deasupra sau sa iesi in evidenta printre cele aproximativ 12000 de apartamente si 2000 de case de vanzare in noiembrie-decembrie in Cluj, in crestere fata de octombrie, avem cateva sfaturi si idei inedite din afara, de la experti. Se aplica insa pentru orice oras sau localitate si daca unele sunt mai mult decat cunoscute, altele simple si unele iesite din comun, o sa vezi cat de mult conteaza in scopul final: sa vinzi in profit, cat profitul conteaza. 

Incepem ca agentie imobiliara cu peste 1000 de listari pe site, cu ceea ce vedem in piata ca este apreciat si solicitam si noi: 

  1. Casa curata – curatenia este obligatorie in casa inaine sa te gandesti la poze si la vizionare. Gandeste-te cata pofta de mancare iti face o poza la un preparat impecabil asezat in farfurie sau cat chef de a fi acolo o poza cosy dintr-o locatie turistica. La fel e si in casele de vanzare, unde curatenia este prima impresie pe care o lasa si oamenii in acele 2 -3 secunde cand se formeaza opinia. 
  1. Poze profesionale – din acelasi motiv pentru care pozele de mai jos te fac sa simti lucruri diferite:

Pentru ca profesionistii au ochiul format pentru povesti si oamenii, asa cum ne spune Gheorghe Dinica, sunt atrasi de poveste. 

80% dintre oameni isi amintesc ceea ce vad, comparativ cu 20% din ceea ce citesc.

  1. Schita casei – ajuta pe cei care nu isi pot face o parere in spatiu din poze. Tot mai apreciata in prezent, schita inclusa in anunt creste intentia de vizitare sau intervine in decizia de cumparare. 

75% dintre cei care merg mai departe in achizitii saau decizii online o fac dupa ce vad fotografiile. Asadar, aceste 2 aspecte conving mai mult decat ai crede. 

Si legate, povestea cu planul, poze care arata ce poate fi viata in acel spatiu, cum lumina sau texturile calmeaza sau atrag, sunt trucuri din marketing si vanzare care isi fac locul in crearea de imagini si aranjarea casei pentru vanzare, despre care vorbim mai jos. 

PS: Forma video este un avantaj in plus,  statisticile arata ca doar folosirea cuvantului „video” intr-un subiect de e-mail creste ratele de deschidere cu 19% si ratele de clic cu 65%. Si 80% dintre oameni vor viziona un videoclip, dar doar 20% dintre oameni vor citi text pe o pagina. 

  1. Actele la zi. Evident, vanzarea implica un imobil fara probleme in acte, nelegat de banci sau alte intelegeri sau probleme legale. Agentul are nevoie de aceste acte pentur a stabili cel mai bun traseu de vanzare. Considerati relatia intre dvs si agent ca una de incredere, pentru scopul final de a realiza tranzactia rapid, legal, fara probleme si plangeri ulterioare. 
  1. Stabilirea pretului. Se face cu ajutorul agentului care face analiza, care va informeaza despre piata, zona si atrubute. Evident ca se vand mai usor si mai scump casele sau apartamentele de lângă parc, cu panorama si terasa mare sau accesibilitate. Dar sfatul este sa primiti si parerea expertului in privinta pretului, ca diferenta intre ce cereti si ce se poate vinde sa nu fie una care sa ingreutateasca procesul.  

De asemenea, stabiliti impreuna un calendar de reduceri si zona de negociere, ca sa simplificati si reduceti timpul din acest proces. 

NOTA: O practica tot din State este de a vizita case in apropiere listate la pretul pe care il doresti si tu. Poti face apoi o comparatie de ce ai tu cu ce gasesti acolo, si poti lua masurile necesare dupa, de a creste valoare casei tale sau a corecta pretul si asteptarile. 

NOTA: Trecerea de la vanzare de nevoie sau hobby, la afacere, are loc cand faci aceste tranzactii regulat. Atunci statul incepe sa te incadreze diferit. De exemplu, daca o persoana fizica vinde consecutiv 2 imobile cumparate in acelasi an, Fiscul se va sesiza. Nu se aplica regula cand este vorba de case inc are a locuit sau pe care le-a mostenit.

  1. Bineinteles, cheia disponibila agentului. Accesul la cheie si la locatie face procesul mai simplu, mai rapid si mai facila vizionarea si in plus, vizionarile sunt cea mai mare parte din munca agentiei, care nu doar ca conving potentialii clienti, dar te scutesc si de cel mai mult timp. 
  1. Stabilirea cumparatorului ideal. Ca in orice tranzactie in afaceri, inainte de a trimite pe piata produsul, te decizi cui i se potriveste, ca mai apoi tot ce spui/arati/prezinti sa fie pe limba sa. Asadar, daca apartamentul/casa este potrivita pentru un cuplu tanar, fara copii, toate beneficiile pe care acestia vor sa le auda vor fi scoase in evidenta si casa va fi ”imbogatita” cu detalii care sa inspire cuplul. Daca cumparatorul este un investitor, atunci limbajul va fi mai tehnic, aplicat si va include cifre relevante. 
  1. Programul de vizionare stabilit inainte simplifica procesul. Recomandam vizionarile programate ziua (daca nu avem cheile) sau cele clar definite ca interval orar, pentru beneficiul tuturor partilor implicate.  
  1. Interiorul ca de brutarie, adica acele mici elemente care tot din marketing si asta vanzarii vin sa acceseze zone din creierul cumparatorului si sa il faca sa isi imagineze deja cum este acasa. In SUA, daca ai urmarit emisiuni HGTV cum este si Vanzari imposibile, staging-ul este critic in perceptie si pret primit. 

Casa se schimba total prin lucrari mai mici sau mai mari, de la decor, la retusuri. Si preturile cresc considerabil, iar de la a avea o casa ce nu se vinde, ea devine una pentru care se pluseaza. Desi la noi trendul inca nu a prins, mici modificari putem face ca sa imrpesionam acel cumparator pe care il dorim: 

  • Miros de biscuiti proaspat copti
  • Mirosuri fine in zone anume
  • Texturi moi in zonele de relaxare
  • Multa lumina (daca nu este naturala, atunci investitia in becuri potrivite este critica)
  • Adcunde poze sau lucruri personale, celor care vin doresc sa se vada pe ei in spatiu, nu pe actualii proprietari
  • Cumpara 2-3 elemente de lux pentru casa, care au potential sa creasca valoare perceputa (discutam cu designeri despre acest aspect sau te poti inspira de pe Instagram)
  1. Devize pentru orice nu este in regula in casa. Sunt moduri care, asemeni ca in vanzari, scad nevoia clientului de a avea obiectii. Faptul ca un client nu poate spuca ca va plati cu 500 euro mai putin pentru ca un perete trebuie revopsit, cand ai devizul unui zugrav care spune ca lucrarea va costa 200 euro este foarte important in negocieri. 

Acum spune-ne daca esti gata sa te ajutam sa vinzi acum si sa iesi in profit pentru planuri viitoare. 

  • SUNA-NE
  • 0799 300 009 / 0364 882 163 / 0364 882 214
  • VIZITEAZA-NE
  • Str. Aviator Badescu nr. 19 , Cluj-Napoca

Echipa Koncept Imobiliare

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s